Regen...regen....regen.... - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Lonnie V - WaarBenJij.nu Regen...regen....regen.... - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Lonnie V - WaarBenJij.nu

Regen...regen....regen....

Door: Webmaster Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonnie

26 November 2008 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Tja, het is raar maar waar, maar het lijkt hier nederland wel....het is al 3 dagen aan het regenen!!!! En niet zomaar een buitje, gewoon keiharde regenbuien!!! Maaaaaar de regen mag de pret niet drukken.

Vandaag heb ik namelijk een mega-vette-coole nieuwe ervaring opgedaan! We zijn naar een ander eiland gegaan met een andere duikschool, om daar voor ons plezier (jaaaa dus zonder mijn ouwe vertrouwde instructeur!) te gaan duiken!! Op dat eiland was het wel mooi weer, bleken slangen te wonen in overvloed, maar staat ook bekend om het mooie duikgebied.
De eerste duik was natuurlijk weer supereng, toch alweer onwennig na 5 dagen niet duiken...
we gingen 18 meter diep en kwamen een groep supergrote haaien tegen!!!! VAn heeeeeeeel dichtbij hebben we die bewonderd! Superspannend, maar zoooo cool! Ook zagen we een bizar grote kreeft, vissen in alle soorten en maten, echt hele lompe grote, tot hele mooie kleine. Verder heb ik geleerd om met de golven mee te bewegen, zodat het je niet zoveel energie kost om vooruit te komen. Van alle indrukken was ik zo door mijn lucht heen en moest ik de halve tocht aan de fles van de dive-master meebungelen!! Wat opzich ook zo zijn voordelen had, want hij ziet nog 100 keer zoveel als ik!
De tweede duik gingen we 20 meter diep een wrak bewonderen! Dat was ook echt bizar gaaf!!!!! Heeeele gekke fluoriserende beestjes wonen er in zo´n wrak. We mochten er helemaal in en om, ik ben ook in de stuurkamer geweest. Ik kreeg er een beetje een titanic-gevoel van, het was echt heel bijzonder! Ook deze duik heeft de dive-master me moeten redden en voorzien van lucht, ik schijn nogal enthousiast te worden bij het zien van al dat moois...of het zijn toch die jaren als kettingroker die me de das om doen...... ;) !!

Tot zover mijn nieuwe duikervaring, waar ik behoorlijk van onder de indruk ben nog steeds....
Verder heb ik maandag in mijn uppie een grote berg beklommen om uitzicht te krijgen over heel de stad. Supermooi, maar wandelen met 35 graden blijkt toch niet zo mijn hobby te zijn, dus heb ik boven gewacht tot harmen klaar was om me een lift naar beneden te geven. Wat achteraf maar goed was vanwege die stomme regen die ineens kwam opzetten...
Gisteren ben ik naar het dorp gewandeld, wat ook een flinke tocht was (bleek achteraf)....daar heb ik de kathedraal van noumea bezocht, wat een fijn (uit)rustpunt was! Verder nog wat winkeltjes gekeken, duik geboekt en lekker op het kokosnotenplein geluncht. De naam zegt genoeg, een plein vol tropische bomen, maar vanaf deze week is daar ook een kerstboom op te vinden....een raar verschijnsel, eén kerstboom op een tropisch plein...
Maar zo blijf ik me verbazen!

Dit weekend gaan we afreizen naar het noorden, proberen om te leven tussen de echte kanakken van het eiland, mooi landschap te bewonderen en alles te doen wat het noorden ons gaat brengen.

Morgen eens proberen om WEL een hele dag op het strand te vertoeven, als het weer en de activiteiten in de omgeving het toelaten......

Liefs

  • 26 November 2008 - 09:59

    Nik:

    oooooow neeeeeeeeeeee, slangen!!!!!!!!!!!! Ik zou al in het 1e vliegtuig terugzitten ;)
    maar klinkt goed allemaal weer lonnie, jij stoere duikchick :D
    stuur de regen maar hierheen, moet toch werken ;)
    enjoy!

    kus!

  • 26 November 2008 - 10:50

    Suzanne:

    argh en toch ben ik jaloers!!!!!! veel plezier ;-) x suuz

  • 26 November 2008 - 13:16

    Elbert:

    klinkt allemaal erg avontuurlijk!
    Zijn jullie eigenlijk 13/14/15 december nog in NC of ook gezellig in DD??

  • 26 November 2008 - 14:20

    Valerie:

    Hee hijgertje! hahah. Wat het een "lief haaitje!"? Klinkt erg goed dat duikplezier. Maar wat is dat met die regen dat is niet de bedoeling!
    Ow ja, en wanneer ga je ontspannen ;-)?
    We mailen meis!
    KUS

  • 26 November 2008 - 18:15

    Mariette:

    Iehhhhhhhhhhhhhh!!!!! Slangen... :s ik was meteen terug gegaan. Daarin alleen al vind ik je stoer! Laat staan tussen zwemmen tussen de haaien...
    Heb je ook een onderwatercamera? Ben wel benieuwd naar zo'n wrak!
    Liefs

  • 27 November 2008 - 18:41

    Marjolijn :

    zooo je hebt al wel veel mooie dingen meegemaakt daar. Vooral van dat je in een gezongen boot kon gaan duiken. Nog veel plezier en geniet er van

    groetjes
    Marjolijn

  • 28 November 2008 - 23:38

    Lucske:

    Hey Lonnieponnie!

    Ken je die ene jongen van de revue nog:P... Ja hij leeft nog:P...

    Wat een verhalen zeg! Echt heel erg gaaf.. Ben jaloers. Ik vond duiken op kreta al helemaal geweldig afgelopen zomer.. Dat is niks als je dat vergelijkt met dit. Verder gaat het met mij allemaal helemaal prima..
    Ben een beetje aan het twijfelen wat ik volgend (school)jaar ga doen. Maar dat komt wel goed.. Ik wacht je nieuwe berichtje wel af.. Mischien kunnen we samen naar breda on stage?? Ik heb al kaartjes gekregen en ga samen met kim maar er zijn vast nog wel kaartjes.. Wie wil er nu naar een productie waar jij of ik niet in staan:P...

    Xjes Lucske

  • 29 November 2008 - 00:13

    Daan Schmelzer:

    Klinkt gaaf. We hebben niet gedoken, maar veel gesnorkeld in Maui. Was eigenlijk bestwel in de buurt... Tot december? Gr´sDaan

  • 01 December 2008 - 09:19

    Maaike:

    Wow Lonny tussen de haaien, wat een ervaring! Wat en held dat je duikt en helemaal in een schip kruipt.Jammer van die regen, maar ik zou toch wel graag met je willen ruilen, hier ook regen en koud en naar en grijs. Wij waren afgelopen dagen in India voor een 25 jarig huwelijk. Heerlijk om te reizen en na jouw verslag krijg ik helemaal de kriebels! Dikke zoen, ook van Guus, Bonno, Casper en Frans.
    Liefs Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonnie

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 42234

Voorgaande reizen:

15 December 2014 - 05 Januari 2015

Rondje Maleisie

03 September 2013 - 03 September 2013

Reis door allerdaagse dingen

04 Januari 2010 - 04 Februari 2010

backpacken!!

Landen bezocht: