nouvelles de noumea! - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Lonnie V - WaarBenJij.nu nouvelles de noumea! - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Lonnie V - WaarBenJij.nu

nouvelles de noumea!

Door: Webmaster Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonnie

19 November 2008 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Bonjour!

Hier maar weer eens een berichtje van mij. Voor degene die zich nog afvroegen of ik Sydney nog wel uit ben gekomen, ja het is gelukt, ik ben inmiddels al een paar dagen op New Caledonie!

Een korte omschrijving van New Caledonie:
Witte stranden, heeeel veel palmbomen, hotel met uitzicht op zee (en zonsondergang), temperaturen van een graadje of 25 om 7 uur ´s ochtends, tot 30 in de middag, overal frans sprekende big-mama´s, in elke baai vlakbij de kust 10000 verschillende vissen als je gaat snorkelen........Kortom: een erg vervelende vakantiebestemming....

Mijn reis is spoedig verlopen. Bij aankomst werd ik ontvangen door een overwerkte, bleke harmen met voor mij een verse bloemenkrans. Helemaal gaar van de reis eerst naar het hotel om een douche te nemen en bij te slapen. Vrijdagochtend moest harmen nog vergaderen, dus heb ik zelf het strand en zwembad mogen verkennen. (strand op 1,5 minuut loopafstand....) ´s Middags zijn we naar Kuendu Beach gegaan. Dat is een andere baai bij ons in de buurt. Daar heb ik me aangemeld voor een duikcursus en hebben we nog wat gesnorkeld. ´s Avonds zijn we uit eten geweest en hebben we traditiegetrouw een karaokebar opgezocht. (nee dat is niet frans, dat is onze persoonlijke traditie die natuurlijk in stand gehouden moest worden). Na een wilde stapavond rolde we van de discotheek zo ons hotel in (alles is hier praktisch op loopafstand, heeft zo zijn voordelen!!)

Zaterdag was rustdag. Uitslapen, chillen en zonsondergang op het strand kijken.
Zondag hebben we met een hele grote catamaran-boot een ander eiland bezocht: Ile de Pins. Voor zover mogelijk nog mooier en tropischer dan het eiland waar wij vertoeven. Het is het eiland van de pijnbomen. Daar hebben we mountenbikes gehuurd om 1,5 uur heen en 1,5 uur terug door de bergen te fietsen (geen aanrader met 35 graden en geen schaduw). Maar de fietstocht bracht ons bij La piscine naturale, een ontzettend mooie binnenbaai waar je heeeeeeeel mooi kon snorkelen tussen de rotsen en pijnbomen door. We hebben bizar veel mooie vissen gezien! En natuurlijk zonder onderwatercamera op pad gegaan....

Maandag zijn we naar weer een ander eilandje gegaan, waar we op uitkijken vanaf het hotel. Daar was wederom een supermooie snorkelomgeving. Daarvan teruggekomen hebben we zonsondergang gekeken op het strand om vervolgens aan de boulevard uit eten te gaan. Ik kreeg een coctail zo groot als 2 duitse pullen bij elkaar, en het eten was heerlijk!
Dinsdag is dan mijn duikcursus begonnen. Zenuwachtig als ik was heeft harmen me erheen gesleept, om vervolgens 3 uur theorie te krijgen!! Gelukkig wel in het nederlands, zodat ik straks ook echt weet wat ik moet doen onder water!
´s Avonds heeft harmen als een ware chefkok verse tonijn klaargemaakt, die we met uitzicht op de ondergaande zon op ons balkon hebben genuttigd!

Aangekomen bij vandaag....IK HEB GEDOKEN!!! Het is een feit, ik heb me over al mijn angsten en drempels gewurmd, en ben het water ingegaan...de eerste duik was doodeng, die heb ik letterlijk aan het handje van mijn duikinstructeur doorgebracht! Maar de tweede duik ging al een stuk relaxter, en zag ik weliswaar wat er om me heen gebeurde!
Morgen staat op de planning om met de duikklas naar een eiland te gaan om daar een echte diepere duik te maken!

Om een kort verhaal lang te maken, het is hier best om uit te houden!!

Bisous,
Lonneke



  • 19 November 2008 - 08:05

    Joanne:

    Hey chica!
    Klinkt alsof je het wel red daar ;-)
    Veel plezeier!

  • 19 November 2008 - 08:34

    Valerie:

    KUS
    ik mail je lekker verder

  • 19 November 2008 - 09:45

    Jorinde:

    Jemig, ik ben jalooeeeerss! Klinkt geweldig meid, geniet zoveel je kan!
    Doe nemo de groeten van me.... ;)
    Liefs xxx

  • 19 November 2008 - 11:23

    Tabitha:

    you go girl...kick some fishes asses ;)
    leuk leuk leuk....klinkt inderdaad als een vakantie om nooit meer te herhalen ;)

    liefzzz van een nog altijd gare tab

  • 19 November 2008 - 12:32

    Mariette:

    Het klinkt fantastisch en de foto's zien er ook fantastisch uit!!! Waarom ben ik gaan werken bij Tempo-Team ;) haha.
    Gelukkig is de reis goed gegaan, ik zag je al ergens in China uitkomen ;) Ik vond de eerste keer duiken ook eng, maar het is zeker de moeite waard! You go girl!!!
    Liefs xxx

  • 19 November 2008 - 14:02

    Annelies:

    Hey lieve schat,

    wat gaaf allemaal, ben aardig jaloers moet ik toegeven. Haha.
    Ga vooral genieten van het land en je mannetje!

    dikke kuss

  • 19 November 2008 - 22:36

    Sophie:

    Liefie! Denk aan u!! Dikke Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonnie

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 42210

Voorgaande reizen:

15 December 2014 - 05 Januari 2015

Rondje Maleisie

03 September 2013 - 03 September 2013

Reis door allerdaagse dingen

04 Januari 2010 - 04 Februari 2010

backpacken!!

Landen bezocht: