Hier spreekt het stinkdier! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lonnie V - WaarBenJij.nu Hier spreekt het stinkdier! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lonnie V - WaarBenJij.nu

Hier spreekt het stinkdier!

Door: Webmaster Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonnie

13 November 2008 | Australië, Sydney

Hallo allemaal.

Even snel een berichtje van Sydney Airport. Ik heb inmiddels een reis van 25 uur achter de rug, nog maar een stuk of 8 te gaan....

Er is nogal wat aan vooraf gegaan voordat ik eindelijk onderweg was.
Mijn 'laatste' avond was heerlijk, op de bank met echte hollandse frietjes en snacks, en de top 100 van spongebob ;)!
Maandag kreeg ik nog even op de valreep te horen dat ik ben aangenomen als hoofd recreatie op de Schotsman (in Zeeland)!! Dus mochten mensen zin hebben in een leuke, afwisselende zomer, kom in het recreatieteam van de schotsman! (gelijk een beetje reclame maken hier kan vast geen kwaad!)

Toen maandagavond op weg naar Dusseldorf. Nog even met mijn ouders uit eten geweest bij de Italiaan, daarna heb ik me weer even mogen bezig houden met die lieve aupairkindjes van me :)! Ondanks dat ze wat groter en stoerder zijn geworden waren ze niks veranderd. Na een onrustig nachtje vroeg opgestaan om die kids weer even naar school te brengen. 's Middags kwam Maaike (aupairmoeder) er per toeval ineens achter dat ik een visum nodig had voor Australie, omdat ik daar 6 uur zou moeten wachten. Het heeft ons een hele middag gekost om erachter te komen of en wat ik precies nodig had. Uiteindelijk is het gelukt om nog een kort visum te regelen.
Eenmaal op het vliegveld aangekomen bleek bij het inchecken al snel dat ik dat visum toch helemaal niet nodig had, maaaaar dat wisten al die andere 10000 mensen die we die dag gebeld hadden natuurlijk niet...grrr!! Zonde van onze tijd dus!

's middags heeft de nieuwe aupair van de mullertjes mijn heden en toekomst gelezen in tarot-kaarten, om me met een iets geruster hart op reis te laten gaan. Dat heeft wel geholpen, voor de geinteresseerden wil ik daar ooit nog wel eens over uitwijden. Iets te persoonlijk voor op het net :)!

De vlucht naar Dubai verliep voorspoedig. Ik had 2 stoelen voor mezelf en een plek aan het raam! Veel geslapen, veel pogingen gedaan om film te kijken, helaas zonder succes.
Daarna in Dubai opzoek naar de gate, dat ging allemaal hartstikke soepel! Tot vervelens toe nog wat rondgestruind, stiekem toch ook wel wat geslapen en uiteindelijk door naar Sydney.
Dat was een erg interessante vlucht. Een praatgraag van een jaartje of 50 naast me die net 2 maanden met haar dochter in Europa was gaan reizen. Ze woont in Australie en hield niet op met praten, bewegen, zuchten, heen en weer lopen, foto's van me maken omdat we het zo gezellig hadden! Het was een heel lief en gezellig mens, maar aan slapen kwam ik niet echt toe. Als het dan even rustig was naast me, waren er voor de afwisseling 5 krijsende baby's om me heen verzameld, die het ook geen 15 uur volhielden om stil te zijn.
Ik heb nog een poging gedaan om 1 kindje te entertainen die naast me kwam zitten. We hadden de grootste lol samen, ook al verstonden we geen woord van elkaar. (moet toch mijn arabisch eens gaan verbeteren....)

Nu ben ik over mijn slaap heen, zie eruit alsof ik de marathon heb gelopen en ben van een kilometer of tig te ruiken, maar ondanks dat alles ga ik hier de boel eens verkennen en kijken of ik nog een klein beetje Sydney kan zien voor ik weer de lucht in mag!

Wordt vervolgd.....

Liefs!

  • 12 November 2008 - 22:38

    Nik:

    heee meissie!

    nou, je avonturen tot nu toe klinken al goed :) vooral dat verhaal over het visum hahahaha! geniet van je laatste vluchtje en ik zou dat stinken maar even voor lief nemen...jij mag straks lekker een duik nemen in een blauwe blauwe zee!!! zucht..ben jaloers!!!!

    have fun! we mailen!!

    liefs, Nik

  • 12 November 2008 - 23:31

    Harmen:

    voor iedereen die bang is dat Lonneke voornamelijk op het strand gaat liggen, gaat snorkelen, van een graadje of 20 ( s'ochtends) tot 30 (s'middags), kreeft, vis, wijn en live muziek gaat genieten: DAT IS ALLEMAAL WAAR!!!!! hahahahahahahahahaha

  • 13 November 2008 - 08:03

    Ad:

    Nieuw Caledoniërs waren vroeger berucht om hun wrede jacht op stinkdieren...
    Neem snel die duik in die blauwe oceaan en ga genieten !!

  • 13 November 2008 - 08:24

    Marianne:

    fijn te horen dat je bent aangekomen in New Caledonie. Geniet van alles waar Harmen ons jaloers mee maakt !!!
    dikke kus !

  • 13 November 2008 - 09:08

    Tessa:

    He Lon,

    wat ga je een mooie reis tegemoet en wat leuk dat jij het nieuwe schotsman opperhoofd wordt! Spannend joh!
    Ik hou je site in de gaten, altijd leuk om te lezen :)

    Veel plezier daar!
    Kus Tessa

  • 13 November 2008 - 16:12

    Valerie:

    Owwww kind, wat leuk om iets van je te horen. Ik heb steeds aan je gedacht als ik op mijn horloge keek! Zie je wel dat dat allemaal vanzelf gaat! Wist ik wel!
    Ben benieuwd hoe je wederzien met Harmie was. Zal wel even duren voordat we iets van je horen! ;-))
    Geniet-ze kind! KUS

  • 13 November 2008 - 22:38

    Mariette:

    Hey Lonnie,
    Goed wat van je te horen dat je af en toe toch nog met beide benen op de grond staat ;)
    Heb je het luxe hotel in Dubai nog vanuit de lucht gezien? Schijnt heel mooi te zijn.

    Nou meis heel veel plezier in the Down Under en geniet van je vent!

    Liefs jet

  • 13 November 2008 - 23:21

    Sops:

    Schatje, hahah ik krijg op van die gekke uren smsjes van je! ;-) Je zal wel hyperdefliep zijn inmiddels! Nu al weer gelachen om je verhaal, had nog wel een draai om mijn oren verwacht voor het schaammoment op het vliegveld, maar je hebt ons gespaard :-)
    Je bent inmiddels al een tijdje aangekomen en ligt nu vast bij Harmen in zijn armen (ach dat rijmt hi) Geniet er maar van en laat je moeders op de beverweg ook nog even weten of je wel veilig en wel aan land bent, anders gaan we ons weer zorgen maken enzo!
    Nou schat, ik ga proberen de slaap te vatten en morgen op naar de BHV, kan wel wat leukers bedenken zoals bijvoorbeeld met een cocktail en een boekje op het strand vertoeven!!
    Geniet en hou ons op de hoogte van je avonturen!
    Kus Soopstroop

  • 15 November 2008 - 13:52

    Paul:

    He wereldreizigster, Bevalt het een beetje in Down under? Hopelijk heb je een beetje lekker weer in Aussi-land. Hier begint het helaas erg herfstig te worden. Ben dit weekend bij Shere in Ddorf. Zij is net terug uit Zuid-Afrika, waar het ook heerlijk weer was, als ik de vrhalen mag geloven. Straks even 1300 foto's bekijken.

    Veel plezier en leuk om af en toe je reisverslag te lezen!

    (P.s. waar hangt die "Heineken" - drinker momenteel uit? Hem spreek ik ook te weinig!)

    Groetjes, Paul

  • 16 November 2008 - 10:42

    Tabietsel:

    he lon...lekkerrrrr stinken, nu ruik je in alle pracht en weelde en zonneschijn vast alleen nog maar naar versgeplukte bloemetjes :)
    ik heb pfeiffer en ben daar nu van aan het herstellen (lees:ik ben er nu nogal ziek van) dus dan weet je ook wat er uit mijn bleodonderzoek kwam..
    verder alles onder controle, mufifn nog altijd zoek..
    maaarrrr...anyway
    have fun! in the sun...met harmen met zijn lange armen (sorry, klinkt zo lekker)

    liefs vanuit etten!!

  • 16 November 2008 - 10:44

    Tabietsel:

    he lon...lekkerrrrr stinken, nu ruik je in alle pracht en weelde en zonneschijn vast alleen nog maar naar versgeplukte bloemetjes :)
    ik heb pfeiffer en ben daar nu van aan het herstellen (lees:ik ben er nu nogal ziek van) dus dan weet je ook wat er uit mijn bleodonderzoek kwam..
    verder alles onder controle, mufifn nog altijd zoek..
    maaarrrr...anyway
    have fun! in the sun...met harmen met zijn lange armen (sorry, klinkt zo lekker)

    liefs vanuit etten!!

  • 16 November 2008 - 10:44

    Tabietsel:

    he lon...lekkerrrrr stinken, nu ruik je in alle pracht en weelde en zonneschijn vast alleen nog maar naar versgeplukte bloemetjes :)
    ik heb pfeiffer en ben daar nu van aan het herstellen (lees:ik ben er nu nogal ziek van) dus dan weet je ook wat er uit mijn bleodonderzoek kwam..
    verder alles onder controle, mufifn nog altijd zoek..
    maaarrrr...anyway
    have fun! in the sun...met harmen met zijn lange armen (sorry, klinkt zo lekker)

    liefs vanuit etten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonnie

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 42235

Voorgaande reizen:

15 December 2014 - 05 Januari 2015

Rondje Maleisie

03 September 2013 - 03 September 2013

Reis door allerdaagse dingen

04 Januari 2010 - 04 Februari 2010

backpacken!!

Landen bezocht: