Ferien part II - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Lonnie V - WaarBenJij.nu Ferien part II - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Lonnie V - WaarBenJij.nu

Ferien part II

Door: Webmaster Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonnie

18 Juli 2007 | Duitsland, Düsseldorf

Hier maar weer eens een verslag over een vakantie. Ben namelijk weer op vakantie geweest en net terug. Deze keer was het een vakantie met mijn ´pleegfamilie´ naar Bremerhafen en Norderney, een Duits waddeneiland.

Het was een hele ervaring opzich voor een kampeerster als ik...zonder tentje en met weinig bagage gingen we op weg naar superluxe hotels (voor mijn doen), waar ik in Bremerhafen een SUPERLUXE kamer had met uitzicht op de haven en heeele moooie zonsondergangen....
Daar hebben we 2 dagen doorgebracht in museumboten, dierentuin en een emigrantenmuseum. Ook hebben we de beste visrestaurants regelmatig van binnen bezocht en getest, elke keer met groot succes!

Daarna door naar het waddeneiland, waar we het grootste deel van de tijd stralend weer hadden. We hebben dan ook heel wat dagen doorgebracht op het strand, uiteraard wel in een strandkolf en niet op een handdoekje :)....
De golven waren superhoog en sterk, zelfs ik kon mezelf niet staande houden, wat me door Casper (die ik zou redden van de golven) niet echt in dank werd afgenomen..!!

Op een dag besloten we fietsen te huren en het eiland rond te fietsen. Frans, Guus, Bonno en ik op pad...op de helft van het eiland bleek dat we alleen te voet verder konden. Dat wilden we wel, want helemaal op het puntje van het eiland bevond zich een wrak en een zeehondenbank die we graag wilden zien. Er zou een pad moeten zijn, maar dat bleek een grote wildernis te zijn. Met natte voeten bereikten we na uren lopen eindelijk het wrak, maar omdat het ook keihard ging regenen was dat ineens een stuk minder indrukwekkend als we hadden gehoopt. Gelukkig hield de regen op en begonnen we aan de terugweg. Wat we ons niet hadden gerealiseerd, was dat het ondertussen vloed was gworden...de watertjes waar we op de heenweg tot onze enkels in het water stonden, bleken nu rivieren van meters diep te zijn. Om de beurt verstapten we ons en vielen in het water, waar we ineens geen bodem meer onder onze voetjes voelden. Uuuuren later kwamen we eindelijk bij onze fietsen, en moesten helemaal doorweekt een half uur tegen windkracht 6 infietsen....Je kan je misschien een beetje voorstellen dat we erg blij waren om heelhuids thuis te komen en een warm bad te kunnen nemen! Maar het was het avontuur zeker waard, we konden er opgewarmd en wel erg om lachen!!

Ook heb ik paardgereden door de branding!!!!(jaja Jola en biet, eindelijk heb ik dan eens paardgereden!!) That was amazing!!! Samen met een lerares en Casper gingen we in galop over het strand, waaauuuw wat een gaaf gevoel!!! In het begin zat ik te stuiteren in het zadel, terwijl Casper heel relaxed in zijn zadel om me zat te lachen, later ging het beter en kon ik er echt van genieten!

Verder hebben we nog gemidgetgolfd, geskelterd en heb ik ze voor de regenachtige dagen verslaafd gemaakt aan poker (je kan niet vroeg genoeg beginnen!), zijn we heeeeel vaak superluxe en decadent uit eten geweest. Zo vaak dat het op een gegeven moment een verademing was om met friet en een cheeseburger voor de buis te kunnen eten, om maar niet weeer naar zo´n luxe restaurant te hoeven ;) !!

De kids hebben de hele vakantie met mij een kamer gedeeld, waardoor we op een gegeven moment een vast tv-ochtendprogramma hadden ontwikkeld. Ook het kussengevecht werd al snel een traditie! Kortom: het was een heerlijke vakantie, een die ik niet meer zo snel zo luxe zal meemaken!

Nu nog 1 weekje en dan terug naar het Brabantse land! Het wordt een week vol met dagen aan het zwembad liggen, afscheidsetentjes en BBQ, spullen pakken, en afkicken van de koters die mijn hartje gestolen hebben......

  • 18 Juli 2007 - 08:40

    Biet:

    leuk!hihi eindelijk paardgereden :) misschien kun je alsnog les nemen op die manege bij jou achter , het is maar 2 uurtjes rijden vanuit hier ;)

    succes met afkicken en ik heb je gemaild welke dagen ik vrij ben als jij terug bent :)

    liefs

  • 18 Juli 2007 - 09:37

    Marina:

    Heej Lonnie,
    Veel plezier nog je laatste week, maar dat zal vast wel lukken. Eerst een week afscheidsfeestjes en daarna weer alle welkom thuis commissies afgaan.
    Dat wordt vast gezellig!!!
    Zie je snel.
    xxx

  • 18 Juli 2007 - 10:53

    Paulina:

    Wow!

  • 18 Juli 2007 - 14:25

    Annelies:

    Hey meissie,
    veel plezie rnog je laatste weekje. Ik vind het fijn dat je weer thuis komt, maar snap dat je het moeilijk vind na een jaar met die kotertjes, hihi! Tot snel meis, kuss

  • 18 Juli 2007 - 14:58

    Zus:

    Echt naar hoe slecht jij het hebt gehad, krijg bijna medelijden!Je laatste weekje ziet er ook erg slecht uit, het is maar goed dat je volgende week weer aan het normale leven kan deelnemen!
    Geniet en tot volgende week, Cheers!

  • 18 Juli 2007 - 18:43

    Sopsel:

    Dag schatteke van me!! Misschien is zebra rijden volgens jaar op een optie? Ga er nog lekker van genieten daar en ik kom je snel een knuf geven!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonnie

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 42218

Voorgaande reizen:

15 December 2014 - 05 Januari 2015

Rondje Maleisie

03 September 2013 - 03 September 2013

Reis door allerdaagse dingen

04 Januari 2010 - 04 Februari 2010

backpacken!!

Landen bezocht: