PARIS !!!! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Lonnie V - WaarBenJij.nu PARIS !!!! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Lonnie V - WaarBenJij.nu

PARIS !!!!

Door: Webmaster Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonnie

26 Juni 2007 | Duitsland, Düsseldorf

Eindelijk, eindelijk is het ons dan toch gelukt!! Na een hoop mislukte pogingen en veel aanspraak over Parijs, zijn ook Harmen en ik daar aangekomen!! En wel voor een hele volle week! Dus tijd voor een reisverslag...

Eerst wat leuke uitspraken, germanismen, enz. Tja dat krijg je van dat internationale leven... ;)
- Harmen: weet je lonneke, daar op de parkingplaats is ook etwas...(jawel, dat was de topper, 3 talen in 1 zin!!!)
- Snelcursus Frans praten: rhearhearhearhea (spreek uit alsof je een hete aardappel in je mond hebt!)
- In de tram: we moeten hier omstijgen...

Vertrek: Begon goed, kwamen aan op station Breda voor vertrek, was onze trein uitgevallen. Wij zagen ons reisje alweer in het water vallen, maar gelukkig had ik er in al mijn enthousiasme dat we EINDELIJK gingen rekening mee gehouden door een uur te vroeg op het station af te spreken :P! Probleem opgelost, volgende trein was ook nog tijd genoeg!
In Parijs aangekomen was er nog even een moment sprake van dat we geen hotelkamer zouden kunnen vinden vanwege een messe, maar dat probleem loste zichzelf snel op gelukkig...

Aankomst: moe vanwege concert van Guus Meeuwis vorige dag en lange reis en veel geregel naar een vriend van Harmen vertrokken om de restjes van een BBQ te eten en een baby te bewonderen! Erg gezellig! Daarna wilden we even relaxen bij Shrek 3, ik sliep denk ik na 5 minuten! Maar het schijnt een goede film te zijn ;)

De eerste dag vroeg op om meteen een hoop dingen te gaan bewonderen. Zoals de Champs-Elysees, Place de la concorde, Eifeltoren, Arc de Triomphe, Notre-Dame, Palais de Justice, Louvre + glaspyramide. Louvre alleen van buiten, was veel te lekker weer om daar heel de dag in door te brengen.
Toen uitrusten tijdens een diner van slakken en eend, om daarna in het donker een tocht over de Seine te maken. Een heeeele volle maar zeeeer geslaagde dag!

Toch was er nog wat over voor dag 2, namelijk de Tour Montparnasse, Jardin du Luxembourg + Chateau Luxembourg (waar we enkele uren hebben doorgebracht onder het genot van een heerlijke wijn, oesters, verschillende Franse kazen, stokbrood, kersen, frambozen...hoezo decadent???) Pantheon, Notre-Dame inside, Place des Vosges, Place de la Bastille, Sacre-Coeur. Bij de Sacre-Coeur zagen we letterlijk een grote onweersbui van het einde van de stad naderen...langzaam verdwenen alle gebouwen onder de regenwolk, werd de flits helderder, supermooi om te zien!!!
Ditkeer stond op het menu: kikkerbilletjes en st.Jaques. (jaja voor de kenners, ik AT niks, maar haal nu dubbelendwars de schade in!)

De volgende dag werd een tocht naar Versailles. Daar hebben we het chateau bezocht, door de tuinen gewandeld en het dorpje bekeken.
Eenmaal weer terug gingen we uit eten met 2 Franse vrienden van Harmen, die ons daarna mee zouden nemen naar Moulin Rouge. Daar aangekomen staat er een METERSdikke rij, langer dan waar dan ook. Dus bij ons zonk de moed al in de schoenen. Maar de fransoos die we bijhadden had schijnbaar connecties binnen, ging naar de uitsmijters. We konden zo doorlopen, werden als vips behandeld, werden naar onze tafel begeleid en de hele avond voorzien van gratis champagne!!!!! Wat een ervaring!!! De show was SUPER!!! Na afloop vroeg het personeel of we nog even wilden blijven, hebben met hen nog wat champagne gedronken en zijn daarna met de 2 bekenden van de Fransoos de stad ingedoken, waar zij ons lieten zien waar we het beste uit konden gaan. WAT EEN AVOND!!!!!!!!!! Een ervaring om NOOIT meer te vergeten!!!!

Zoals je je kan voorstellen was de donderdag een iets minder fitte dag...heerlijk uitgeslapen, daarna een bezoek gebracht aan parc de la Villette, waar een hele grote spiegelbal staat. Toevallig was daar net een officiele wisseling van brandweercommandanten, dat konden we mooi even meepikken!
Daarna naar La Defense gegaan, waar bovenin een superleuke tentoonstelling was. Je zag een gezicht, maar alleen de contouren, in gekleurde vlakken. Je moest 30 sec. naar een kleine witte stip in het gezicht kijken. daarna moest je je ogen sluiten, en verscheen het gezicht in alle details als een foto....supervreemd!!!
's Avonds was er Fete de la Musique in Parijs. Overal life muziek, erg gezellig!

Vrijdag weer een rustig dagje. Eerst een lunch met de Fransoos van woensdag. Daarna naar het Mineralenmuseum (tja dat krijg je met een mijnbouwer als vriend ;)) En toen mocht ik eindelijk heeeeel even een half uurtje shoppen in galerie La Fayette! Een supermooi en groot warenhuis, waar ik wel een week zou kunnen doorbrengen (om te kijken dan, want de prijzen zijn ook ERG mooi...)Daarna Palais Garnier nog even van de buitenkant bekenen. Na wat rustuurtjes zijn we toch nog even lekker de stad in gedoken om wat te eten en heerlijke franse wijntjes te drinken.

Zaterdag heel de dag doorgebracht in EuroDisney. Supermooi park, wat disneyfiguren kunnen spotten voor een foto, wat met nog 1 miljoen andere kinderen niet altijd even makkelijk was. Na wat enge achtbanen en de grote parade weer richting Parijs vertrokken, om daar wat vrienden van Harmen uit Delft te ontmoeten.Heerlijk kroegavondje mee gehad!

Zondag moe maar HEEEEEEEEEEL voldaan richting huis vertrokken. Na een paar uurtjes treinen nog een laatste keer samen gegeten en geschokt geconstateerd dat we ongeveer 1000 foto's hebben na deze week!!
Het was echt een fantastische week, die ik nooit meer zal vergeten. Het was een heerlijke tijd samen in een supermooie omgeving, met veel leuke mensen, veeeel nieuwe ervaringen, lekker eten, de hele week heerlijk weer en natuurlijk Grande Amore !! ;)

Bisous!!

• 26 Juni 2007 - 21:16

Sop:

Liefie!! Weinig tijd om het allemaal te lezen!! Maar heel fijn dat je het zo heerlijk hebt gehad!! Dat lees ik zo in een oogopslag!! Snel ff mailen?? Ik ben nu in chille trouwens, enorm super hier!! Morgen met een mountainbike de bergen af crossen!! woehoeee!! Nou schattie, tot snel he?? En een dikke zoen!!

• 27 Juni 2007 - 14:17

Valerie:

Hee meissie, had je er al een beetje over gesproken, maar dan bij deze de uitgebreide versie! Klinkt allemaal heel goed! Lekker dat jullie zo hebben genoten van de stad en elkaar!
    Nou meis geniet nog van je duitse daagjes daar en tot snel!
    Liefs

• 27 Juni 2007 - 19:53

Votre Pere:

1000 is toch duizend ??
    Waarom staat er dan geen één foto op deze site ??? Ja, ja, duizend foto's mhmhmh ja ja , mhmh tsal wel...