Abschied nach abschied.... - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Lonnie V - WaarBenJij.nu Abschied nach abschied.... - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Lonnie V - WaarBenJij.nu

Abschied nach abschied....

Door: Webmaster Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonnie

13 Juni 2007 | Duitsland, Düsseldorf

Hallo lieve lezers!

Hier maar weer eens een update uit het verre buurland. Eerst zal ik even vertellen wat er na mijn holiday allemaal heeft plaatsgevonden.

Er was een Jazzfestival in Düsseldorf. Ik werd meegenomen naar een optreden door mijn aupairmama, wat schijnbaar geweldig moest zijn. En wat bleek, het was een optreden van Candy Dulfer!!! Waaaauuuuw wat is zij goed zeg!! Dat was echt super om meegemaakt te hebben! Verder hebben we niet veel van het jazzfestival meegemaakt. Een paar typische Heidi en Anton optredens, die waren wel leuk.

Voor het eerst in mijn leven heb ik een ware striptease gezien, en wel 2 keer in 1 maand!!! De eerste was een man, een heuse Anton aus Tirol. De tweede was een vrouw. De man was erg komisch, had leuke grappen en maakte het voor iedereen er omheen ook leuk. En niet geheel onbelangrijk, een superlichaam!! ;) De vrouw was saai, te snel zonder kleren en te standaard. Maar het leuke toen was het kijken naar alle kwijlende mannen in de kroeg!!! :)

Ondertussen heb ik mijn 2 duitse examens gemaakt, een schriftelijk en een mondeling. Was eigenlijk vrij eenvoudig, dus ik geloof dat ik dat wel gehaald heb. Dat hoor ik gelukkig pas over 8 weken.....

Toen was het tijd voor afscheidsfeestjes. Marina, Laura en ik hebben samen ons afscheidsfeestje gegeven, omdat we zo goed als alles samen meegemaakt hebben hier. Het was super, een BBQ aan de Rhein, de meeste mensen in groen (dat was de dresscode). Veel leuke souvenirs, lieve woorden, lekker eten en drinken en ontzettend veel lieve mensen...ook was er die avond een amazing Japans vuurwerk, wat de avond compleet maakte. En uiteraard waren er die avond nogal wat tranentrekkers, dus moesten we er uiteindelijk aan toegeven en hebben heerlijk gehuild met z'n drieen....om vervolgens de hele nacht keihard te feesten, veel te lachen en veel foto's te maken om het goed af te sluiten!

Vorige week kwam het officiele afscheid van Marina. Laura en ik wilde haar verrassen op het vliegveld, maar we konden haar in geen velden of wegen bekennen. Ze had haar Duitse nummer niet meer en was thuis ook niet te bereiken. Dus wij naar de Bundespolizei, haar naam laten omroepen. Daar was ze niet van onder de indruk, dus ze kwam niet opdagen. Uiteindelijk bleken we de hele tijd 5 meter bij haar vandaan te staan....gelukkig dus toch gevonden, nog een laatste fotosessie, en toen ineens het besef hoe belangrijk je voor elkaar wordt in een jaar...een jaar lief en leed met elkaar gedeeld, en dan ineens zo'n grote afstand. Dat besef zorgde weer voor de nodige traantjes, en toen was het echt tijd voor afscheid...

Toch blijven we niet stilzitten en hebben na Marina's vertrek ook nog leuke dingen gedaan. James en Thomas zijn inmiddels ons vaste vermaak geworden. Zij nemen ons mee naar openluchtzwembaden, feestjes in de stad en leuke restaurantjes. Ook hebben we 2 nieuwe aupairs leren kennen en ze alvast ingewijd in onze stamkroeg :)!

Vandaag was het dan tijd om ook van Laura afscheid te nemen...deze keer niet op het vliegveld, maar met een ontbijt in Kaiserswerth. Maar zij komt terug in Augustus, dus ik ga haar na de zomer zeker nog een keer opzoeken.

En nu mijn laatste weken zonder mijn 2 beste vriendinnetjes hier...gelukkig zijn er nog genoeg andere leuke mensen en staan er een aantal vakanties in het vooruitzicht, dus ik kom de tijd wel door!

LIEFS!

  • 13 Juni 2007 - 15:45

    Harmen:

    Vakantie? huh? waarheen dan? Ik ben ook weer eens in de stad, en misschien heb je tijd om een keer af te spreken?

    Harmen

  • 13 Juni 2007 - 20:22

    José Olislagers:

    Wauw, ik zou zo weer even 20 jaar jonger willen zijn! Wat moet jij een mooie tijd gehad hebben! Volgend jaar een nieuwe taal studeren?
    Hoop dat je geslaagd bent voor je examen.
    Heel veel plezier met je laatste weken!
    Veel liefs José (en een kus van Maud en Renée).

  • 16 Juni 2007 - 21:38

    Sop From Argentina:

    Dag ontzettend lief vriendinnetje van me!!
    Ik krijg helemaal een naar gevoel als ik lees over al je afscheid, lijkt me zo verschrikkelijk moeilijk om al die leive mensen ineens om je heen te mnoeten missen! Maar heel goed dat je zo lekker gefeest hebt!! Ik denk aan je liefie, als je ff lekker wilyt spuien, je kan me zelfs in de rimboe bellen!!!
    Love u!!

  • 16 Juni 2007 - 23:09

    Annemarie:

    Heeeeeeey!!! Ik dacht, laat ik je eens zoeken bij alle waarbenjij.nu verhalen, afkomstig uit Deutschland! Owh dat lijkt me ook echt heeeel rot om afscheid te moeten nemen!! Ik vind het soms na een veel kortere tijd al moeilijk, als je veel met iemand bent omgegaan! Wel heel leuk, dat je er 2 supervriendinnen aan over hebt gehouden en dat er in NL ook weer lieve vriendinnetjes op je wachten!! Jouw activiteiten daar klinken ook súper goed en gezellig!! Geniet er nog maar volle bak van!!!! Ik zie je snel weer een keer in Breda! Un beso Xx vanuit Argentinaaaa

  • 18 Juni 2007 - 16:01

    Nik:

    heee meis! ahh, wat moeilijk he, afscheid nemen! heb je inderdaad jaar lang alles met elkaar gedeeld en ineens woon je dan weer 1000en kilometers van elkaar vandaan! ik ben inmiddels aangekomen op zanzibar, echt een paradijs zoals een paradijsje bedoeld is! blauwe zee, wit strand, cocktails..zucht..! en morgen komt paul!! de reis door kenia en tanzania was ook echt zoooo gaaf!!! ga ik je snel alles over vertellen! was inderdaad schrikken van mark, maar we hebben dan ook extra van de reis genoten! ik ben 27e tm 8juli terug in Zuid-Afrika, moeten we nog wel keertje bellen hoor!
    geniet van je laatste weekjes en je vakantie!!!! en ja..de duitse wadden zijn ook super! :D

    MIS JE!

    Dikke kus, Nik

  • 19 Juni 2007 - 13:10

    Snoek:

    Nounou...jij beleeft me wat daar in het verre Deutschland! Hier in het Nederlandse Zundert is het, hoe verrassend, rustig. Misschien dat ik weer terug ga verhuizen naar Rijsbergen binnenkort, weer een stukje dichterbij de beschaving ;-)
    Maar goed, ik blijf je verhalen volgen en wanneer je weer eens in Breda bent, laat dan even weten. Dan doe ik alsof ik langs wil komen wanneer je daarna weer terug bent naar Duitsland, haha!

    Groeten x Erwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonnie

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 42239

Voorgaande reizen:

15 December 2014 - 05 Januari 2015

Rondje Maleisie

03 September 2013 - 03 September 2013

Reis door allerdaagse dingen

04 Januari 2010 - 04 Februari 2010

backpacken!!

Landen bezocht: