Ferien in Österreich - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Lonnie V - WaarBenJij.nu Ferien in Österreich - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Lonnie V - WaarBenJij.nu

Ferien in Österreich

Door: Webmaster Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonnie

23 Mei 2007 | Duitsland, Düsseldorf

Dag lieve kijkbuiskindertjes!!

Hier maar weer eens een update vanuit het zonnige (bedrukkende) Düsseldorf.

Na het aanmoedigen van Frans bij de Marathon (zie vorige verhaal) gebeurde er iets bijzonders. De kids en ik mochten zomaar op de foto met de enige echte bondscoach van Duitsland (voetbal). Wij natuurlijk apetrots, en nu ik dit schrijf besef ik me dat ik daar in NL waarschijnlijk weinig mensen jaloers mee zal maken.... :)

De week voor mijn vakantie me maar eens verdiept in de nieuwe Spiderman, met positief gevolg. Wat een leuke film!! Vooral als je er met een Ozzie en een Macedonise heengaat, die niet heel subtiel, zachtjes lachen....de mensen naast me zijn ongeveer na 15 minuten vertrokken.....

Daarna nog een Nederlander verrast op zijn verjaardag, door heel 'onze' pub te versieren met hartjes, een hartjestaart te kopen met 100 kaarsjes en allemaal in het rood gekleed te komen. (ik hoef vast niet uit te leggen dat deze persoon nogal van het vrouwelijk schoon gecharmeerd is!!) Het was een gROOD succes!!

Zaterdag was dan de dag dat ik op vakantie ging met mijn ouders, broer + vriendin en zus. Op naar Niedernsill in Oostenrijk. Dat was helemaal geweldig!!!!! Heeeeeel lang in de auto gezeten, maar eenmaal daar die rit snel weer vergeten. In de warme zon in je bikini uitkijken op bergen vol sneeuw blijft toch verbazingwekkend....
De week zat vol met wandelingen, bergbeklimmingen, oa naar de Grossglockner (de hoogste berg van Oostenrijk) en de KrimmlerWasserfallen (1 van de 4 hoogste watervallen in Europa). Verder was er nog een bezoek aan Salzburg, Zell am See, zonnebaden, en elke dag opzoek naar weer een ander restaurantje. Ook hebben we het pokerspel ontdekt, wat tot de nodige verslavingen leidde bij deze of gene, ik noem geen namen ;)
Ook vond er een waar liefdesontbijt plaats vanwege het 30-jarige huwelijk van mijn ouders, ook met groot succes! Werkelijk ALLES en OVERAL waren hartjes! Zelfs de boterhammen hadden zich aangepast in hun vorm zonder dat aan ons te melden...
Kortom: een heeeeerlijk weekje, met veel mooie uitzichten, leuke wandelingen, lekker eten en veeeel lol. Voor uitgebreid verslag, ik heb een vakantieboekje bijgehouden, uitleen is mogelijk!

Eenmaal terug in Dusseldorf na 12,5 uur reizen, werd ik op de hoogte gebracht van een BBQ aan de Rhein...om nou na zo'n leuke vakantie de avond alleen door te brengen was ook maar een dooddoener, dus op naar de Rhein. Een leuke bbq en stapavond volgde (inclusief kampvuur en vuurspuger).
Weer helemaal bijgekletst rolde ik moe maar voldaan mijn bedje in...

  • 23 Mei 2007 - 09:16

    Karen:

    Hey Lonneke!!

    Leuk dat je je site zo goed bijhoudt!! Ik laat wel niet vaak iets achter, maar khou je site wel in de gaten hoor!!
    Leuk wat je daar allemaal doet en meemaakt, gaaf hoor!!
    maar eh.. vond je Spiderman een leuke film ja?! hmm.. Kben er ook geweest maar vond m niet zo.. haha.

    Nou geniet er nog lekker van daar, groeten uit Nederland!!

  • 23 Mei 2007 - 19:33

    Soppie!:

    Wijfie!!! Klinkt als een heeeeeerlijk weekje! Bellen snel!
    Kus

    ps vandaaaaaaaaag is rood!! :) Moest ik zomaar ineens aan denken tijdens het lezen van je verhaal!

  • 24 Mei 2007 - 09:11

    Nik:

    heee lon!! dat klinkt weer onwijs leuk allemaal! super dat je weekje vakantie zo geslaagd was! hier gaat het ook allemaal goed, laatste colleges zitten er al op, nu nog een tentamen en dan is het alweer klaar! zo snel gegaan echt!
    de eersten vertrekken volgende week al op reis, bizar he?! dus nog even de laatste stapavondjes, wijntjes drinken, braais enzenz! :)heb jij ook al bijna examen van school trouwens? wanneer zullen we weer eens bellen? ik heb een tel kaart waar ik best lang mee naar een vast nr kan bellen, dus dan denk ik dat ik jou beter kan bellen..? ik vertrek 8juni op reis nummero uno, dus wil je daarvoor echt nog wel even uitgebreid spreken!!!!
    geniet er nog lekker van!

    dikke kus, Nik

  • 27 Mei 2007 - 15:00

    Mark:

    Hey Lon!

    Leuk om je bericht weer te lezen! Wel trouwens echt een top jaar geweest 1977 haha, mijn ouders waren deze week 30 jarig getrouwd, ouders van Tineke volgende week, Paul zn ouders vorige week en jou ouders ook nog eens haha!
    Hier verder alles goed, op het leren voor dinsdag na is het nog steeds op en top genieten! en over 2 weken al naar Kenya! JEUJJJ

    tot snel,

    kus, Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonnie

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 42215

Voorgaande reizen:

15 December 2014 - 05 Januari 2015

Rondje Maleisie

03 September 2013 - 03 September 2013

Reis door allerdaagse dingen

04 Januari 2010 - 04 Februari 2010

backpacken!!

Landen bezocht: