Amsterdam! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Lonnie V - WaarBenJij.nu Amsterdam! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Lonnie V - WaarBenJij.nu

Amsterdam!

Door: Webmaster Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonnie

27 April 2007 | Duitsland, Düsseldorf

Hello!

Hier dan eindelijk een verslag van mijn weekend Amsterdam met 4 niet-Hollanders.

We zouden zaterdag om 10.00 uur in de morgen vertrekken. We hadden een auto gehuurd, dus die gingen we ophalen. Daar ging meteen al wat mis. We stonden bij de verkeerde locatie van het bedrijf. Na een rit met de tram toch de goede locatie gevonden. Als we met 1 persoon minder waren geweest hadden we een heuze Mini Cooper meegekregen!!!! Maar nu waren we met 5 en dat paste echt niet...
Toen de betaling. Op internet stond dat je ook cash kon betalen. Daar werd ons verteld dat we alleen met Kreditcard of Deutsche Bankkarte konden betalen. Nou, daar stonden we dan,want dat hadden we allemaal niet...Na een hele discussie en een uur verder kregen we de auto toch mee als we hem een dag langer zouden huren. Wij, die Amsterdam steeds verder uit onze fantasie zagen verdwijnen, sprongen een gat in de lucht en zeiden meteen ja!
Toen op weg. Navigatie aan voor de handigheid. Konden Holland niet vinden, dan maar Duitsland. Na een uur heen en weer gereden te hebben in Duitsland, hadden we ondertussen toch Holland gevonden en de goede route ingetoetst. De echte reis kon beginnen (inmiddels 12.00 uur).
Na een luid gejuig bij elk bordje waar Amsterdam opstond (en dat waren er veeeeeel) kwamen we rond 14.00 uur aan bij de Arena. Wij als een speer naar het Hostel gezocht. Dat bleek om de hoek bij het Leidseplein, ideaal! Meteen het volle Leidseplein opgedoken om een Hollandse lunch te nuttigen en heeeeerlijk Wieckse Witte te drinken!
De rest van de dag hebben we veeeeeeeel gelopen en niks gevonden wat we zochten. We hadden in het weekend de gewoonte om overal minstens 3 keer zo lang over te lopen dan nodig was...goed voor de conditie, maar toch wel een beeeetje zonde van de dag.
Maar dat kon de pret niet drukken. Ik haalde vanaf dat moment alle talen door elkaar. Mijn Engels werd gecombineerd met mooie Duitse woorden, mijn Nederlands vergat ik soms gewoon. Stond ik daar in een Nederlandse winkel in het Engels te bestellen.....:S
Maar het zorgde wel voor leuke combi's, want mijn Engels is nog steeds bagger. In plaats van saus over een softijsje zaten er worstjes in het ijs (sauce & sauciges of hoe je het ook schrijft, lijkt toch sprekend op elkaar!!) en de mooiste combi werd: kildren. Een combinatie van kids, children en kinder...

Zaterdagavond besloten we het nachtleven te gaan verkennen. Vriend opgebeld die in Amsterdam woont maar die we in Dusseldorf hebben leren kennen. (ja de wereld is klein) Die wilde onze gids wel zijn. We begonnen op het terras, vervolgens gingen we naar de Surprise-bar. Dat was een echte heuse hollandse bruine kroeg, en het was een surprise omdat de DJ elk nummer maar 2 minuten draaide. Hij maakte van alle nummers de hele avond 1 groot lied. Helemaal geweldig!!!! Flink staan stampen en meezingen, totdat het Mazedonische volk aangaf dat ze het echt bagger vond. Voor het laatste uurtje toch nog maar even een houseparty opgezocht en echt gaan stampen. Moe en voldaan rolden we onze kamer in, bleek daar een gast te zijn. Na een uur besloten we dat het tijd werd om op te staan, en vanaf dat moment was deze gast minder blij met de keuze van een hostel. 5 kakelende kippen om half 7 's ochtends is niet echt de beste manier om gewekt te worden na een zware nacht geloof ik!

Zondag nuttig besteed. Souvenirs gekocht, over de wallen gelopen, het Anna-Frank-huis bezocht, het homomonument toch gevonden na 2 dagen zoeken (zonde van de tijd, stelt niks voor). Op zoek gegaan naar een piemelfontijn (sorry maar zo heet dat) die er al 2 jaar niet meer bleek te zijn, de duiven op de dam geaaid en geeindigd in het Vondelpark. Wederom alles met een groooote omweg gevonden, maar we kwamen tenminste ergens!

Ik heb nog een man aan de drugs geholpen door 2 euro te geven. Hij had ECHT een goed verhaal, over beroving e.d. Eigenlijk wist ik wel dat het niet klopte, maar ik vond zijn verhaal zo sterk, en hij stond er ook echt bij te zweten enzo (het feit dat het 30 graden was en de afkickverschijnselen begonnen op te treden daargelaten...) Dus ik heb hem betaald voor zijn verhaal. Zag hem 5 minuten later snuivend door de straten wandelen, maar ach.... :)

Om de 5 meter moesten er foto's gemaakt worden van het mooie Amsterdam. Tijdens zo'n weekend word je je ineens bewust van de aparte dingen van Nederland. De grachten in amsterdam waren echt het toppunt, dat vonden ze helemaal geweldig. Overal oude fietsen, in de stad, aan de gracht, in de gracht... veeeel fietsers op de straat, tulpen, maar vooral de coffeeshops en sexshops waren natuurlijk een bezienswaardigheid. Wonder boven wonder hebben we er geen 1 van binnen gezien en is er door niemand gerookt!!!
Het was een aparte ervaring om als tourist door eigen land te lopen, maar gezellig was het zeker!! Veel gelachen, veel gekletst, veel gezien en VOORAL veeeeeel gelopen.....
Zo fit en hyper als we waren op de heenweg, zo suf en slaperig was iedereen op de terugweg. Rond half 10 rolden we allemaal moe maar ERG voldaan ons bedje in, een ervaring om niet meer te vergeten!