zwarte piet, bedankt! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Lonnie V - WaarBenJij.nu zwarte piet, bedankt! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Lonnie V - WaarBenJij.nu

zwarte piet, bedankt!

Blijf op de hoogte en volg Lonnie

05 November 2013 | Nederland, Breda

Wat een lange, lange zinloze discussie over zwarte piet. Ik wil het er dan ook absoluut niet over gaan hebben. Tenminste…ik ga niks zinnigs of onzinnigs zeggen over de inhoud van de discussie.
Zodra de gebruikelijke jaarlijkse discussie weer zijn intrede nam in Nederland, besloot ik me er volledig voor af te sluiten.
Dat begon goed. Als er iets over werd gezegd op de radio of tv, zette ik die op een andere zender.
Kleine moeite, en een goede oplossing.
Tot ik er achter kwam dat de discussie dit jaar een stuk extremer en uitbundiger werd dan voorgaande jaren. Normaal ebt zo’n discussie na een week weg en doen we weer gewoon wat we gewend waren. Maar nu ging werkelijk iedereen zich er mee bemoeien.
Langs alle kanten kwam de discussie aan bod. Op facebook verschenen steeds meer berichten, maar ook acties, foto’s, tegenberichten, meningen etc. Ook veel cabaretiers en andere beroemdheden dachten een goede inbreng te kunnen hebben en besloten columns te schrijven of liedjes te maken.
En toen begon mijn afkeer alleen maar groter te worden.
Ik besloot mijn facebook-verslaving te minimaliseren. Mijn dagelijkse momenten van het bekijken van facebook, (die ERG vaak voorkwamen), werden geminimaliseerd tot 2 keer per dag.
Ik bedacht me dat het veel fijner was om op de fiets naar werk te gaan, ook al betekende dat dat ik 40 minuten moest fietsen. Dan heb je namelijk geen last van een radio die je steeds van zender moet switchen om maar niks te hoeven horen over de discussie.
’s Avonds ging ik hardlopen, in plaats van de televisie aan te zetten waar ook elk uur wel weer iets over deze vriendelijke pietjes gezegd werd.
En ineens begon mijn stemming te draaien.
Van irritatie, boosheid en frustratie, veranderde ineens mijn stemming in dankbaarheid.
Want omdat zo’n beetje heel Nederland heeft besloten zich te gaan mengen in een totaal nutteloze discussie over de zwarte pietermannen, ben ik er een stuk beter van geworden.
In 1 klap ben ik van mijn facebook-verslaving af en ben ik ontzettend veel gaan doen aan lichaamsbeweging, lekker genieten van de buitenlucht en voel ik me fit en gezond.
Dus eigenlijk moet ik zeggen, Nederland: bedankt! Ga vooral nog even door, voordat ik weer strand in een facebook-verslaving en het volgen van alle series die er op tv te zien zijn.
En door al deze lichaamsbeweging en gezonde levenswijze, kan ik straks uitgebreid genieten van het sinterklaasfeest met al het bijbehorende lekkers, wat hoe dan ook door zal gaan op traditionele wijze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonnie

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 42222

Voorgaande reizen:

15 December 2014 - 05 Januari 2015

Rondje Maleisie

03 September 2013 - 03 September 2013

Reis door allerdaagse dingen

04 Januari 2010 - 04 Februari 2010

backpacken!!

Landen bezocht: