terimah kasih - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lonnie V - WaarBenJij.nu terimah kasih - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lonnie V - WaarBenJij.nu

terimah kasih

Blijf op de hoogte en volg Lonnie

18 December 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala lumpur

Wouter en ik wilde in een loos uurtje een potje yatzeeen. Toen kwamen we toevallig in het boekje dat ik had gebombardeerd tot yatzee-boekje, een reisverslag(je) tegen van onze reis in Canada. Dat teruglezend concludeerde we dat het best leuk is om een verslag te maken. We hadden veel 'ohja dat was toen, ohja haha'- momenten bij het lezen ervan.
Vervolgens bedacht ik me dat deze site nog in de lucht hangt, en handgeschreven is inmiddels natuurlijk echt niet meer anno nu.
Na een uurtje proberen in te loggen, met een internetverbinding die hapert en een vergeten wachtwoord, zit ik klaar voor het eerste verslagje van onze reis.

Na een erg soepele vlucht met het enoooorme vliegtuig A380 zijn we aangekomen op Kuala Lumpur. Treinritje naar het hotel ging soepel.
Hotel bleek midden in de stad te staan. Na een heerlijke douche rolden we zo China Town binnen!
Drukte en gezelligheid! We waren meteen ieders vriend. Come, my friend, look inside, my friend special price etc. Maar we konden het hebben dankzij het heerlijke weer en de gezellige lampjes overal.
Na 100 vriendelijke glimlachjes besloten we dat het tijd was voor onze eerste Maleise (of in dit geval Chinese) maaltijd. Heerlijk!! Meteen werd ons gevraagd of we op de foto willen met een Maleisiër. Hij vertelt ons dat hij die foto naar familie stuurt. Dat brengt hem geluk en geeft hem aanzien. Hij wil nog langer kletsen met zijn maat Wouter (you want to talk mate?) maar dankzij onze jetlag en zijn slechte engels komen we niet veel verder.
Daarna rolden we erg moe maar zeer onder de indruk ons (ietwat harde) bed in. Na een voor mij behoorlijk slapeloze nacht, maar voor Wouter een hele lange nacht, waren we klaar voor Kuala Lumpur.

We begonnen met een ontbijt in Central Market. Een enorme foodcourt met vooral rijst, vlees/ vis en groenten. Mijn favoriete start van de dag, ahum... Daarna waren we klaar voor een stevige wandeling door de hele stad. Vervolgens een mooi uitzicht vanuit de KL tower, een wandeling naar de Petronas Towers, verkoeling gezocht in de nodige shoppingmalls, van goedkoop tot superduur. Een atractie op zich!!
We sloten de dag af met een wandeling door Little India en eindigde voor een maaltijd in China Town. Daar vonden we de sfeer en het eten goed, wat wederom klopte. Wel ontdekten we dat we echt in het toeristische stuk zaten te eten toen ik speciale rijst uit een kokosnoot bestelde. Drie keer zo duur, en precies het zelfde als de plain Rice...maar dan in een kokosnoot. Puur decoratie, ipv verschil in bereiding.. Achja uiteindelijk nog steeds goedkoop dus we lachen er om!

Vandaag besloten we naar Batu Caves te gaan. Enorme buddha beelden, voor en in nog veeeeel grotere grotten. Prachtig om te zien!!! We zijn 272 treden beklommen tussen hysterische aapjes die de ene na de andere toerist aanvielen voor eten. Eenmaal boven konden we de grot in voor een prachtig uitzicht.
Het was erg warm, zo'n beklimming bij 35 graden, maar zeker de moeite waard. In de ijskoude trein konden we bijkomen.
Begin vd avond hebben we nog wat cultuur in Kuala Lumpur zelf bekeken, zoals een Indiase tempel, het plein van onafhankelijkheid, met daarbij behorende mooie gebouwen. (sultan Abdul samad building). Al lopend kwamen we deze keer blijkbaar in het goede deel van Little India uit. Bleken we gisteren net het stuk met leuke eettentjes en levendigheid op straat te hebben gemist. Maar ook deze keer hadden we al gegeten, dus wellicht herkansing op de dag voor de terugvlucht.

Morgen gaan we door naar Melakka. Kuala Lumpur is een stad vol verschillende nationaliteiten, druk, modern en oud door elkaar. Erg indrukwekkend. We zijn benieuwd wat Melakka ons gaat brengen.

Slaap lekker!

• 18 December 2014 - 17:19

Nikki:

Leuk stukkie!!!! Geniet van rijst rijst en nog meer rijst en houd ons op de hoogte

• 18 December 2014 - 20:04

Anoek:

Yoehoeoeoeoe weer reisverhalen, i like!!! Klinkt goed allemaal, genieten!!!

• 19 December 2014 - 14:07

Vincent:

Noodlesoup for breakfast! Altijd goed :)... Viel spass

• 24 December 2014 - 11:48

Soppie:

Oh hahaha ik zie nou pas deze leuke reisverhalen.. Weer even wegdromen van mooie oorden hier op een enorme regenachtige kerstmiddag ;-)
    Heerlijk lon een kokosnoot met rijst, very special for you! En wouter aan nieuwe matties geen gebrek daar haha :-) have fun schatten. X